Artyści

 

Urodzona w Würzburgu mezzosopranistka i pianistka rozpoczęła edukację muzyczną w wieku 7 lat. Dominika Kościelniak studiowała śpiew operowy na Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku pod kierunkiem Prof. Dariusza Paradowskiego. W tym samym czasie uczyła się gry na fortepianie pod kierunkiem Prof. Bogdana Czapiewskiego. W 2014 roku była stypendystką programu Erasmus, dzięki któremu studiowała w Musikhochschule Lübeck, rozwijając swoje umiejętności śpiewania w klasie Prof. Christiane Hampe. Umiejętność akompaniowania śpiewakom pogłębiała u Karoli Theill i Inge Susann Römhild. Obecnie studiuje śpiew w prestiżowej Hochschule für Musik "Hanns Eisler" w Berlinie w klasie Stephana Rügamera i rozwija umiejętność gry na fortepianie pod okiem Georga Savy. 

Dominika Kościelniak współpracowała z wieloma dyrygentami, takimi jak Robin Ticciati, Jakub Hrůša, Donald Runnicles, Jeremy Bines, Justin Doyle, Ivo Hentschel, Patrick Davin, Benjamin Goodson. Występowała jako solistka w wielu salach koncertowych, m.in. Deutsche Oper Tischlerei, Filharmonii Berlińskiej, Filharmonii Narodowej w Warszawie, Polskiej Filharmonii Bałtyckiej czy Polskiej Filharmonii Kameralnej Sopot.

W 2017 roku Dominika Kościelniak otrzymała stypendium Rundfunkchor Berlin. W sezonie 2017/2018 nawiązała współpracę z Deutsche Oper Extra Chorus, w sezonie 2018/2019 z Komische Oper Extra Chorus, a w sezonie 2020/2021 z RIAS Kammerchor.

W Warszawskiej Operze Kameralnej Dominika Kościelniak zadebiutowała w sezonie 2018/2019 w roli Drugiej Damy w operze „Czarodziejski flet” w reżyserii Giovanniego Castellanosa oraz Barbariny w operze „Wesele Figara” w reżyserii Grzegorza Chrapkiewicza.

W sezonie 2019/2020 Dominika Kościelniak zadebiutowała w roli Bianki w operze B. Brittena „Gwałt ja Lukrecji” z Deutsche Symphonie - Orchester oraz występowała w roli Barbariny w operze „Wesele Figara” podczas Tourneé Warszawskiej Opery Kameralnej w Japonii.

Dominika Kościelniak zdobyła Nagrodę Specjalną za najlepsze wykonanie arii W. A. Mozarta na V Konkursie Wokalnym w Drezdenku, zdobyła pierwsza nagrodę na konkursie King’s Peak International Music Competition oraz dotarła do finału konkursu Maria Labia Singing Competition, który został ostatecznie odwołany ze względu na pandemię Covid-19.